Selain itu, beliau juga sentiasa mengenalpasti keperluan permintaan pelanggan dalam pasaran masa kini. Hasil daripada kajian beliau akan cuba untuk mencipta produk baharu atau mengubahsuai produk sedia ada bagi memenuhi keperluan permintaan pelanggan dalam pasaran. Sebagai contoh, keperluan masyarakat masa kini iaitu permintaan yang tinggi terhadap produk kesihatan dan kecantikan memberi kelebihan kepada perniagaan beliau yang menceburi bidang ini. Dato' Aliff juga menitikberatkan kepentingan kumpulan masyarakat yang berpendapatan rendah dengan menetapkan harga produknya dengan harga yang berpatutan dan mampu milik oleh semua lapisan masyakarat. Hal ini memberi faedah kepada produk beliau kerana mendapat sambuatan yang menggalakkan daripada masyarakat dan dapat bersaing secara sihat sengan pesaingnya.
Sunday, 15 November 2015
Observant
Tokoh yang bernama Dato' Aliff Syukri, merupakan nama yang tidak asing didengari serta popular di Malaysia iaitu seorang yang hebat serta seorang usahawan yang berjaya. Antara personaliti yang dimiliki oleh tokoh ini adalah beliau seorang yang peka terhadap persekitaran tidak kira luaran mahupun dalaman perniagaannya. Beliau sentiasa mengenalpasti setiap perubahan yang berlaku sama ada dalaman atau luaran syarikat yang boleh mempengaruhi prestasi serta keuntungan perniagaan beliau. Selain itu, beliau juga merupakan usahawan yang pandai merebut peluang walaupun mempunyai banyak pesaing dalam industri perniagaan yang diceburinya yang terdiri daripada pasaing-pesaing hebat serta terkemuka. Dato' Seri Vida merupakan antara pesaing yang menghasilkan produk kecantikan sama seperti beliau. Hal ini tidak menghalang Dato' Aliff Syukri untuk terus maju dan berjaya dalam pernigaanya malah menjadikan persaingan tersebut sebagai cabaran yang baik untuk meningkatkan keuntungan dan merebut setiap peluang yang ada dengan bijak.
❤ thanks for reading . do comment ❤
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment